torsdag den 18. august 2011

Superhelt med bred røv part II

Når jeg kan bruge mange, mange, mange tanker på at udtænke mine børn som superhelt, så må mine børn da også mene et eller andet om mig som superhelt. Og lur mig om jeg ikke havde ret. Meningerne var mange, lange, indviklede, sjove, fantastisk, sære og helt tydeligvis tanker frembragt af nogen, jeg har leveret genetisk materiale til.

Hvis jeg skulle skrive det hele, ville jeg nok få seneskedehindebetændelse i både fingre og arme, så derfor kommer der lige et lille udsnit.

Cornelia lagde ud til spørgsmålet: "Nelly, hvis jeg var en superhelt, hvordan skulle det så give sig til udtryk?"
Cornelia: "Så skulle du være en superhelt, der kan lægge tøj pænt sammen, hænge billeder pænt op, købe pæne ting, hoppe langt og meget andet. Men det kan du jo allerede."
Mor: "Men hvis jeg nu skulle kunne noget specielt, lige som Spiderman kan kravle på vægge og skyde med edderkoppespind, hvad skulle det så være?"
Cornelia: "Jamen det kan du jo ikke."
Mor: "Nej nej, men hvis nu?!?"
Cornelia: "Jamen du kan jo ikke."
Mor: "Nej okay."

Mathilde tager over: "Så skulle du kunne flyve."
Mor: "Okay."
Mathilde: "Og så skulle du have en pisk lige som Indiana Jones."
Cornelia: "Og en skyder (pistol)."
Mathilde: "Ja, og så kunne det være mega sejt, hvis du havde et flyvende tæppe og kunne samle penge i en sæk og kaste pengene ned til de fattige."
Cornelia: "Vi kunne også bare bruge pengene på mange cola'er, fanta'er og fastelavnstøj...." - "Nåhr ja, så skulle du sørge for at alle mennesker aldrig er sure på hinanden, have en flyvemaskine og ellers bare være god til at tæske de onde."
Mathilde: "Det kunne også være godt hvis du havde et rør med pigge i, en taske med tyvekoster, laserøjne og hvis du var god til at springe over store ting."
Cornelia: "Og hvis du kunne give stød, skyde med bue og pil, have langt hår og stritører(?)..."
Mathilde: "Og have kjole på SELVOM det var vinter. Dét er sejt uden at fryse."
Cornelia: "Du skulle også dufte godt."
Mathilde: "Og hjælpe folk, når deres huse brænder."
Cornelia: "Og redde katte ned fra træerne, og huske at tage billeder af alle dyr, du møder."
Mathilde: "Og læse dine bøger hurtigt og købe lige præcis det Cornelia og mig har lyst til at få. Og så skulle du have otte arme og otte ben..."

The End

Bortset fra det lange hår, flyvemaskinen, det flyvende tæppe og at hoppe over store ting, vil jeg næsten påstå, at jeg i divergerende grad, lever op til de andre krav. Så er det ikke helt løgn... Jeg er sgu en superhelt med en bred røv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar