mandag den 8. august 2011

Søskende kærlighed

I dag er der 11 dage til Mathildes fødselsdag, hvilket jeg i vanvare kom til at fortælle hende; hendes reaktion var ikke helt, som jeg havde forventet. Jeg troede, hun igen ville skælde ud, fordi der stadig er for længe til. Hun gik imidlertid helt i selvsving, og nu har jeg nok givet hende 11-dags spændings-søvnbesvær (salut fra Gladsaxe pigegarde til moren nu? Nej? Øv!).

Nå, men det jeg ville frem til er, at selvom hun af og til synes hendes lillesøster er lidt belastende, så har hun på sin meterlange ønskeseddel skrevet indtil flere ting, som hun ønsker sig to af (solbriller, bikini mv.). Dette undrede mig i starten, og selvfølgelig skulle jeg da lige høre hvad det gik ud på:

Mor: "Mathilde hvorfor ønsker du dig to bikinier? Du kan vel kun have én på ad gangen?"
Mathilde: "Jamen mor det er da fordi det er synd for Cornelia, hvis hun ikke også får én."
Mor: "Så du ønsker dig en bikini i din egen størrelse, og en i Nelly størrelse?"
Mathilde: "JA" (med et stort smil, som om 5-øren endelig faldt for hendes fatsvage mor)

Det må da siges at være søskende kærlighed; men de er jo nok også nødt til at holde sammen, når de nu er udstyret med så åndssvag en mor :o)

Men trods min "brain fart" faldt hun nu godt nok i søvn i dag (salut til moren nu? Stadig ikke? I er da også så kedelige!).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar