mandag den 1. august 2011

Første dag tilbage i det virkelige liv

I dag, 1. august, har pigerne haft deres første dag i hhv. SFO og børnehave efter en velfortjent, og lækker lang ferie. Ferien har udstrakt sig over godt fire uger, og har været helt fantastisk.
Udlandsferien gik til Berlin hvor vi, sammen med mormor og morfar, havde nogle rigtig dejlige og oplevelsesfyldte dage.

Under den sidste aften på yndlingsrestauranten udbrød Mathilde "Jamen hvornår skal vi så herned igen?" Vi skal da så meget derned igen en anden gang, det er der slet ingen tvivl om. Mathilde fik desuden et godt øje til tjeneren på restauranten, da han gerne ville gå og kilde hende lidt og nappe hende i kinderne, når han gik forbi. At han var lidt for gammel og måske indblandet i noget italiensk mafia-virksomhed, er en helt anden snak. Han var i hvert fald rar!

Ellers har ferien budt på en tur i Givskud Løvepark, hvor løverne bare var det aller største hit, og "de var bare så fjollede, kan du huske det, mor?" siger Cornelia. De lyserøde flamingoer var dog imidlertid gemt rigtig godt af vejen, så dem lykkedes det os aldrig at finde, til stor ærgrelse for især Cornelia. Men dem må vi se en anden god gang så.

Vi var en tur i Legoland i går, hvilket var en rigtig god tur. "Føreren" i Mini-toget fik et rigtig godt øje til mine børn. Da de for 4. gang var gået i køen og kommet med straks, lod han dem sidde i vognen to ekstra omgange, til trods for der var flere i køen, der derfor ikke kom med. Hermed får han en varm tanke fra mit mor-hjerte, der er evig taknemmelig over sådan en sød gestus.

I dag spurgte jeg Mathilde om hun vidste, hvor længe der er til hendes fødselsdag, som er den 19. august. "Nej" svarede hun, hvortil jeg sagde 18 dage. Hun kiggede lidt på mig med hovedet let på skå og sagde "Mor, det der glemmer jeg sikkert igen om 5 minutter, så kan du bare sige til, når der kun er 5 dage tilbage?" Jojo min datter, det skal jeg nok...

Og så tabte Mathilde sin 5. rokketand i går, midt i et æbleorgie. Hun kom i høj fart løbende hen til mig og udbrød "Mor mor mor, se lige hvor ulækker mit æble er..." - og der var blod på æblet. Jeg spurgte hende, om ikke det bare kom fra én af hendes rokketænder (i går havde hun fire rokketænder), og så sagde hun "Jo, selvfølgelig.", tog ved sin rokketand og rykkede den ud. WTF? Tænderne plejer at skulle hænge i en meget tynd tråd, og der skal bestikkelse til, før hun vil lade mig hive dem ud, men der var godt nok kommet andre boller på suppen i går; fantastisk!

Det er bare alt sjovt at have børn (altså på den fede måde), og denne blog er primært tænkt som en online dagbog omkring mine søde børn fra et mor-perspektiv, med håb om jeg ikke glemmer alle de sjove, interessante og vigtige begivenheder i deres liv.

Henvisninger til fortiden kan forekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar