onsdag den 24. august 2011

Når vi fucking svømmer i myrere

Fødselsdagshysteriet er overstået. Mathilde fik dét, hun ønskede sig aller mest; et par rulleskøjter. Fra fredag eftermiddag til i dag (onsdag), har hun nærmest ikke haft dem af. Det er jo freaking fantastic at sådan en relativ lille ting kan give så megen glæde og begejstring!

Morens eksamenshysteri er også overstået; pigerne sætter pris på at have en mor, der er (nogenlunde) i kontakt med sin mor-hjerne igen, og at vi ikke behøver svømme rundt i mine noter og bøger længere.

Men apropos svømning - vi døjer en lille smule med et irriterende dyr: myrere. På nettet kalder de dem "have-myrere", hvilket jeg har prøvet på at forklare dem. De skal blive i haven, deraf deres navn. Men de vil sgu ikke rigtig lytte. Så de forsøges bekæmpet på mange andre kreative måder med divergerende grad af succes.

I går var der et par stykker i stuen, hvilket fik Cornelia til at komme med følgende udtalelse:
Cornelia: "Mathilde ved du hvad der sker, når man svømmer i myrere?"
Mathilde: "Nej"
Cornelia: "Så får man myrekryb..."

Børnelogik er bare SÅ fantastisk :-)

Mathilde fik Sims 3 til PS3 i fødselsdagsgave, og det bliver også spillet i stor stil af begge børn (det ene barn dog konstant med rulleskøjter på). Mandag havde Mathilde en veninde med hjem, og der skulle også spilles Sims 3. Midt under deres påklædning af en Simmer kommer følgende udbrud fra min ældste datter: "Sorte støvler er bare SÅ FUCKING NICE!"

Æh... Jeg tror, jeg vil til at udvide mit ellers så fucking nice vokabularium fra NU!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar