fredag den 5. august 2011

Man skal tænke sig om, inden man får børn!

Satte jeg lige Mathildes filosofiske evner og teoretiske tankegang under lup sidst? Det trækker jeg også i land igen.

I morgens lå selv samme barn under min dyne og morgenhyggede, inden vi sådan for alvor skulle op, og da jeg har for vane at tjekke nyheder på TV2-app'en inden jeg kan løfte min dyne det mindste, gjorde jeg selvfølgelig også det i morges.

Hovedhistorien var flere detaljer i Tobias-sagen. Mathilde spurgte så, hvorfor der var et billede af en dreng på min telefon:
"Altså mor, hvorfor er det en nyhed? Jeg er da også et barn, og jeg er aldrig på din telefon i nyhederne." Så forklarede jeg hende, at det var fordi han var kommet så slemt til skade og til sidst var død af det.
Mathilde: "Hvem har gjort det?"
Mor: "Det har hans mor og hendes kæreste"
Mathilde: "Ej hvor er det synd. Jeg forstår ikke hvorfor man får børn, hvis man ikke vil passe godt på dem. Så skulle man altså lade være... Det kunne de godt have tænkt lidt over, når de ikke gad passe godt på ham."

Og så puttede hun ellers bare sit lille, søde væsen ind til mig.

Jeg synes, det er store tanker for sådan en lille pige på seks år. Og jeg kunne jo kun give hende ret. Man bør tænke sig om! Men bør man også tænke sig om, og skærme børnene fra den virkelige verdens uhyggeligheder? Jeg er i tvivl...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar