tirsdag den 2. august 2011

Er jeg en superhelt med en utrolig stor røv?

2. dag i det virkelige liv er gået over al forventning. Jeg tror faktisk, at pigerne allerede er faldet godt til igen. Det hjælper også lidt, at der i institutionerne endnu ikke er fuld hus, da det stadig er ferieperiode.
Afhentning i Mathilde tog dog lidt lang tid i dag, da hun liiiiiige var begyndt på en perleplade, som absolut (no mercy) skulle laves færdig, inden hun kunne tage med hjem. Så Cornelia og jeg måtte i gang med det store hjælpearbejde det er, at finde 1.000.000 lyserøde (Nej mor, de er ikke lyserøde, de er pink, som hende damen du altid hører i bilen) perler. Pink perlejagt igangsat. Under jagten kom jeg til at gabe en enkelt gang og Mathilde spørger "Mor, hvorfor er du træt?" og jeg svarer "Det er jo hårdt arbejde at være mor til jer." og en kæk kommentar lyder derefter "Nåh ja, du er jo også superhelt om natten!". Jojo, det har jeg godt nok sagt i spøg en dag, da de også var efter mig, fordi jeg tilsyneladende gabte for meget, men at det kunne huskes til d.d., havde jeg ikke lige forventet.

Apropos selektiv hukommelse, hvorfor kan børn så altid huske alt det pinlige?
"Mor, kan du huske da du stod foran fjernsynet og dækkede det hele med din røv?" (37" - hmm)
"Mor, kan du huske da du skulle hælde cola op, og det brusede over?"
"Mor, kan du huske da du kørte over for rødt?"

Hvordan sletter man erindringer i sine børns hukommelse? Et trick jeg gerne gad lære.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar