lørdag den 6. august 2011

Måske kylling men ikke leverpostej

Nu kan det godt være, at mine monstre efterhånden fik regnet sig frem til, hvilket dyr kylling-kød kommer fra. Så langt så godt.

Men hvad så med leverpostej?

Cornelia: "Hvorfor er leverpostejen lyserød inden i?"
Inden jeg nåede at svare, fortsatte hun selv: "Nåhr jo, det er jo dér, dejen ikke er helt så bagt."

Hun har da fat i, at det er noget med en ovn. Men helt ærligt så er det eneste dej og postej har til fælles, da cirka det sammen som en giraf og en gris - nogle bogstaver! Men jeg ser det på den lyse side - hun vidste det med ovnen. Min lille, skarpsindige Dictator (af den slags, der skal udtales på engelsk).

Efterfølgende kom disse sætninger ud af hende:

Cornelia: "Mor, er det ikke rigtigt, at når man går med en kniv, skal den pege nedad?"
Mor: "Jo, hvis man ikke lige er i nærheden af en hund eller bitte små børn."
Cornelia: "Ja, for hvis man går med den sådan (hun viser mig, at den peger opad), kunne man jo godt komme til at skyde nogen..."

Der er næsten ikke noget værre end et vådeskud fra en smørekniv!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar