tirsdag den 6. december 2011

Tjernobyl på værelset

Så fik vi langt om længe fundet den store kasse med julepynt. Nu er jeg ikke typen, der pynter hysterisk op til jul. Nisser siger mig egentlig ikke en dyt, og jeg synes det er skørt at blande gammel overtro og Jesu fødsel sammen (og nej, jeg VED godt Jesus ikke blev født i december), som det gøres over en stor del af verden. Men hvorom alting er, elsker mine børn det - så den får selvfølgelig fuld gas på deres værelse!

Efter lange seje forhandlinger om hvorvidt man kan julepynte på et meget rodet værelse, gik de med til at rydde op, før jeg slap så meget som en lille bitte mikroskopisk nisse løs; og jeg kom i min argumentation til at sige, at "man kan da ikke julepynte på et værelse, der ligner Tjernobyl efter atomulykken!".

Mathilde: "Mor hvad er en Tjernobyl?"
Mor: "Æh, en by, hvor der skete en frygtelig ulykke, fordi et atomkraftværk sprang i luften."
Mathilde: "Hvad er en atom?"
Mor: "Et atomkraftværk er sådan et sted, hvor man laver energi i form af el og varme, tror jeg nok..."
Mathilde: "Hvorfor tænder de ikke bare op i brændeovnen, hvis de fryser?"
Mor: "Fis ind og ryd op!"
Mathilde: Uhæmmet latterudbrud.

Mja... Måske de snart skal på morfar-ferie, så de også kan lære lidt om atomkraftværker, som jeg ved absolut nada om.

Huskeliste til morfar: Lær pigerne om Propagandaminister Goebbels og atomkraftværker samt disses risici, tak :-)

4 kommentarer:

  1. Haha ,glæder mig til mine unger siger sådan noget sjovt noget...

    SvarSlet
  2. Det er også helt fantastisk - du har meget at glæde dig til!

    SvarSlet
  3. Noget af en cocktail med herr. Goebbels og atomkrafværker. I øvrigt godt de eksisterede samtidig. Knus fra morfar :-)

    SvarSlet
  4. Yep, en sprængfarlig cocktail vil jeg nærmest kalde det :-)

    SvarSlet