tirsdag den 20. december 2011

Hvorfor?

Det der med selektiv hukommelse er altså noget pudsigt noget. Der er rigtig mange ting, mine børn kan huske, som jeg ville ønske, de ikke kunne; der er også rigtig mange ting, de ikke kan huske, som jeg ville ønske, de kunne. Men sådan er det måske med os alle sammen?

Mathilde kan uden tvivl huske præcis hvor man finder alle de fede spil på Y6.
Hun kan bare ikke huske at tage sin flyverdragt på ud i frikvarteret.

Cornelia kan huske hvornår Zippo (som i øjeblikket ligner Elvis) har fødselsdag.
Hun kan bare ikke huske sin egen.

Mathilde kan huske hvornår Legoland åbner igen.
Hun kan bare ikke huske hvor hun har lagt sit nattøj, når hun skal i seng.

Cornelia kan huske 2-tabellen.
Hun kan bare ikke huske at slukke lyset på toilettet, når hun har været dér.

Mathilde kan huske da jeg (ved en FEJL) kørte over for rødt.
Hun kan bare ikke huske, at hun ikke skal ligge og snakke, når hun skal sove (jamen mor, jeg glemmer det hele tiden).

Cornelia kan huske da jeg hældte for meget cola i et glas og det brusede over.
Hun kan bare ikke huske, at hun ikke skal tage badedragt på i bad.

Mathilde kan huske alle navne på samtlige børn på skolen.
Hun kan bare ikke huske at lade være med at smide sine strømper væk oppe i skolen.

Cornelia kan huske hvor vores julepynt hang sidste år.
Hun kan bare ikke huske at lade være med at tage 8.000 stykker tyggegummi i munden på samme tid.

Med hvad med mig selv?
Jeg kan huske alle episoder i Sex And The City udenad (nej, jeg har ikke et særlig spændende liv), men jeg glemmer, at vådt vasketøj har bedst af at komme i tørretumbleren eller på tørresnoren.
Jeg glemmer a.l.t.i.d., hvor jeg har lagt mine bilnøgler, men jeg glemmer aldrig mine børns cpr-numre.
Jeg glemmer aldrig handlingen i mine yndlingsbøger, jeg glemmer til gengæld, hvor jeg har lagt dem.
Efterhånden har jeg øvet mig på at holde jul 28 gange, men jeg glemmer stadig at julegaver skal købes og ikke bare hopper i postkassen et par dage før jul.

Jeg lyder godt nok ikke særlig organisatorisk. Det er jeg heller ikke, hvilket jeg har skrevet om tidligere; men kan man ikke lære det på en eller anden måde? Bare så jeg i det mindste kan finde mine bilnøgler i første forsøg? Anyone?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar