lørdag den 31. december 2011

Nyt-fucking-år!

Det er nytårsaftensdag og jeg bliver mere og mere loren ved den forestående begivenhed, fordi jeg synes, den er så latterlig; men nu "kvinder" jeg mig op og får en hyggelig aften ud af det. Vi skal tilbringe aftenen hos min søde storebror incl. familie, samt muddi, måffe og moster-ba-loster, og det glæder jeg mig til. Meget endda!

Prinsesserne er badet (under tvang), og har helt selv valgt påklædning, hvorfor de nu ligner Jytte Abildstrøm i tøjet; jeg kan dog ikke forvente stort andet, når de har en mor med orange hår...

Trods mit halvsure indlæg den anden dag om Bitchen 2011, har der selvfølgelig også været noget godt ved selvsamme Bitch. Og af de gode ting, der er sket i det snart forgangne år, vil jeg godt skænke mine "indsatte" og mine andre fængselsbesøgskollegaer en tanke. Det har været en fantastisk sjov, krævende, givende og spændende ting, jeg har fået afprøvet, og jeg tror næppe, jeg slipper den igen, før der absolut ikke er en kriminel i miles omkreds, der orker at få mig på besøg!

Så kom det lige fra The Dictator mens jeg i nærværende øjeblik sidder og skriver:

"Mor, du er jo tyk!"
Mor: "Ja."
Cornelia: "Jamen mor, tyk kan også betyde fed..."
Mor: "Jaaaah...?"
Cornelia: "Altså som i sej - det sagde hun i Nissebanden."
Mor: "Så du synes, din mor er sej?"
Cornelia: "Ja, nemlig mor (påklistret et ægte, kæmpe smil)!"

Men jeg kom fra de fantastiske øjeblikke, hvortil mine børn har leveret noget der lugter lidt af 90% af materialet. Så har jeg fantastiske øjeblikke i forbindelse med mit studie og fantastiske stunder på mit arbejde. Som en dag inden jul hvor jeg mødte én af "mine" store elever i privat sammenhæng, og jeg kom til at spørge, om det var godt at have deres vante lærer igen. Efter lidt betænkningstid tænkte jeg, at det var en lidt penibel situation at sætte hende i, hvorfor jeg sagde, at jeg godt kunne forstå, hvis de var glade for at have deres faste lærer igen, og den kække pige svarer: "Nej, det er faktisk slet ikke nær så sjovt som at have dig, jeg vidste bare ikke lige, hvordan jeg skulle sige det.". Det er da herligt at høre!

Og min bandit, som bare er en bette knøs, har saftsusemig givet mig rigtig mange billige grin. Men ud over at fortælle fjollede ting om sit liv, snakker vi også om meget private og ømtålelige emner, og der er det rigtig rart, at han fortælle så meget, for jeg er åbenbart én, man kan have tillid til. Jeg har ingen tavshedspligt ud over mine egne etiske grænser, hvilket han godt er klar over, så jeg må jo bare ligne én, man kan have tillid til - og det gør mig da glad. Sådan rigtig grundglad!

Indskudt bemærkning: Så kaldte jeg lige Mathilde en "smart-ass", fordi hun svarer igen. Jeg ved ikke helt, om det er legalt, men jeg tror, mine arvinger har et varieret sprogbrug, fordi jeg jævnligt siger mærkelige ting til dem...

Men apropos det at være grundglad vil jeg slutte årets sidste dag med at være grundglad. Grundglad for mine børn, grundglad for mit liv (selvom det tit er noget crap af ikke selvforskyldte årsager - ansvarsfralæggelse? Nej, ikke engang.), grundglad for min familie, som har hørt på meget shit i dette år, grundglad for mine nye venner og bekendtskaber, og grundglad for de venner, der blev hængende da livet var en Kælling!

Så vil jeg være grundglad for de mennesker, der gider læse min blog! TAK!

Vi slutter sgu året med en salut fra Gladsaxe-pigegarde: Trut-trutte-ruuuuuuuuut!

1 kommentar:

  1. Forhelvede Gitte, SÅDAN, der var Ja-hatten..

    KNALDGODT NYTÅR herfra, og må næste år blive fantastisk...

    Blog-knus fra KBH

    SvarSlet