lørdag den 26. maj 2012

Politistat?

Jeg tror, mine arvinger hører til i en politistat; og eftersom det er en kende besværligt at forklare det danske retssystemt for små-distræte 6 og 7 årige børn, opgav jeg egentlig på forhånd at fortælle, hvorfor vi ikke bor i en politistat.

Vi var på vej mod Jelling i anledningen af festivallos. På vejen passerede vi 5-6 af dem, jeg kalder "dårlig samvittigheds-reminder". Fartmålerne - eller når jeg kører - højhastighedsmålerne.

Mathilde: "Mor, er det ikke den der maskine, der holder øje med, hvor hurtigt man kører?"
Mor: "Jo, det er det."
Mathilde: "Og hvis man så kører for hurtigt, så blinker den og lyser rødt i tallene, ikke?"
Mor: "Jo."
Mathilde: "Ved du hvad Cornelia, det er faktisk ret smart, for så får politiet besked, når man kører for hurtigt."
Cornelia: "Gør de det?"
Mathilde: "Ja, det gør de. Så får politiet det at vide..."
Cornelia: "Det er da ret smart, sådan lidt ligesom Gud, han ved også altid hvad man laver, helt uden man er klar over, at han holder øje!"
Mathilde: "Ja, det er lidt det samme. Så kan politiet bare lige komme og smide en i fængsel, når man kører for hurtigt - MOR - kører du for hurtigt? Man må jo kun køre 70 her..."

Vi klarede det og kom ikke i fængsel; jeg kørte jo også pænt, når Mathilde nu er begyndt at holde øje med mig. Men så kom vi til Vejle, og jeg har en enkelt gang før vist dem, hvor HA har deres tilholdssted i Vejle, hvorfor det pludselig med en 6 årigs klare stemme fra bagsædet lyder således:

Cornelia: "MOR MOR - er vi kommet forbi der, hvor dem der, der skyder folk, hvis man driller dem, bor??"
Mor: "Æh nej, men det kommer lige om lidt, hvis jeg skal pege?"
Cornelia: "Ja tak... Hvad er det nu, de hedder?"
Mor: "Rockere..."
Cornelia: "Sådan ligesom rock-musik?"
Mor: "Mja, man kan jo godt høre rock-musik uden at være rocker."
Cornelia: "Pyha, det var godt, jeg kan nemlig godt lide rock-musik."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar