tirsdag den 8. maj 2012

Ting, der gør mig Angst!

Jeg synes godt nok mine blogindlæg i øjeblikket bærer præg af min enorme mængde mere eller mindre latente frygt; der bliver af og til lige ridset lidt i lakken og så går det egentlig i sig selv igen.

Dog har der de seneste dage været en del Angstfremprovokerende oplevelser og nogle af dem, vil jeg lige dele med jer.

En mandag formiddag i Vejle City hvor jeg lige skulle transportere mit korpus fra A til B WUPTI, der var jeg sgu nær blevet rendt ned af en HA-rocker. Med vest og rygmærke og hele plingelinget. Hold nu fast hvor var det interessant. En rocker i fri dressur; jeg vil her gerne påpege, at jeg ikke har jordens mest adrenalinpumpende liv, så derfor var det lidt stort at møde en rocker på gå-ben en højhellig mandag formiddag. Jeg har i lang tid været dybt forundret over, at jeg meget sjældent ser en rocker trods deres tilholdssteder i både Horsens og Vejle, så dette var simpelthen så chokerende og fascinerende på samme tid! Et kort øjeblik overvejede jeg, om jeg lige skulle trisse efter ham og høre, om vi ikke skulle dele en kold øl. Men på den anden side havde jeg et arbejde at passe og jeg drikker egentlig ikke øl. Så ville det måske være lidt fjollet...

Hver morgen og eftermiddag når jeg duller på arbejde og hjem igen er jeg kronisk forskrækket over små damer i store biler. Jeg ligner simpelthen et dådyr fanget i lyskeglen, for de dersens koner kører jo som røv og nøgler; men det er der selvfølgelig mange, der gør. Problemet er bare, at de ikke kan se op over rattet. Og så bliver jeg sgu lidt bange for en Audi A6 i mit bakspejl.

Mine kogeplader kan også godt pirke lidt til min frygt. Jeg har fået nyt køkken og derfor også nye kogeplader som er sådan nogle sindssygt smart induktionsdimmere; og lad mig lige her komme med en klar anbefaling for disse fantastisk kogeplader - hold så kæft det er fantastisk! Det er sådan, at jeg har fået sådan en skide smart pande i fødselsdagsgave, fordi min gamle, trofaste stegepande ikke duede til induktion, men den nye pande i samspil med mine nye kogeplader, gør mig lidt nervøs. Den siger nemlig sære lyde. HØJE, sære lyde og når jeg løfter panden af pladen, holder den op... Hmm... Meget Angstprovokerende! Jeg ved ikke helt, om jeg tror, lortet eksploderer, eller hvad det nu kan finde på. Men sært er det altså.

Jeg så i dag en artikel på min TV2-app med overskriften: "Her er Danmarks farligste dyr". Wauw tænkte jeg fluks, det lyder sgu spændende. Er der immigreret løver til Danmark? Eller måske dræberelge? Eller hvad med en lille frisk pytonslange? Det er nemlig dyr, jeg forstår og kan forholde mig til. Farlige dyr! Hvor blev jeg dog skuffet. Danmarks farligste dyr er en flåt... Ja tak, flot, fint, herligt. Det er super typisk dansk-hed. Det farligste dyr er så lille, at det ikke er til at få øje på. Det farligste dyr slår folk ihjel på den mest ufede måde nogensinde.
Anyways, så er det et dyr, der gør mig nervøs. Egentlig ikke så meget fordi man kan dø af en mega bisset bakterie, men fordi den er lidt svær at tage seriøst, og så ville det skuffe mig voldsomt, hvis nu fx jeg døde grundet sådan et lille pis-dyr. Næh nej, så vil jeg sgu hellere ædes af en løve! Se dét ville være sejt. Trist, men hvorom alting er - skide sejt!
Hvis jeg møder en flåt, ved jeg ikke engang, hvordan jeg skal flygte fra den. Og det synes jeg måske godt liiiiiiige de kunne have oplyst på TV2. Skal man stå stille, fordi dens blik kun opfatter bevægelse? Skal man råbe og derved skræmme den væk? Skal man løbe i zig-zag, fordi det gør det svært for flåten at følge sporet? Skal man ringe til politi og brandvæsen? Hvad fanden skal man gøre? Mangel på info siger jeg bare!

Det skulle egentlig være et hyggeligt lille indlæg, men når jeg nu er, som jeg er, så tager det hersens skriveri af og til lidt overhånd; og jeg er langt fra færdig. Der er mange ting, der kan gøre mig lettere Angst og paranoid.

I flæng kan nævnes: lemfældig omgang med sproget i fx sms'er, vejarbejde, stormvejr, sikringer der springer, snegle uden hus, min far med en fugepistol, min dræberhund når han æder naboens lille hund, myretuer, køreskolebiler, duer, bolde i alle størrelser i fri dressur etc. etc. etc.

Det er da meget godt, at det ikke er noget, jeg lader mig mærke med, hva'? :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar