torsdag den 3. maj 2012

Schwarzenegger er mine børns tandlæge!

1. maj var mine arvinger til tandlæge, og jeg er helt stolt af mig selv over ikke at have glemt det. Nå, men ind til tandlægen vi kom, og jeg blev en lille bitte smule mundlam over, at det var Arnold Schwarzenegger, der sad på tandlæge-skammelen. Øh, hvad? Er vi ikke hos den kommunale tandpleje i Hedensted Kommune?

Tandlæge Schwarzenegger har overarme i cirka samme omfang som Mathildes mave. Tandlæge Schwarzenegger har cirka samme hudfarve som Sidney Lee. Disse to faktorer sammen med Tandlæge Schwarzeneggers meget usexede, hvide træsko gør, at han ikke er helt nem at tage seriøs, når han taler om tandtråd og sodavand; og så er der lige en lille ting med Tandlæge Schwarzeneggers tænder...

Jeg har en vis forventning til tandlægers tænder, for det er lidt svært at tage en tandlæge alvorlig, hvis han ikke er et godt forbillede, en god rollemodel. Min egen tandlæge, Tandlæge Bent, har så hysterisk hvide tænder, at jeg efter et besøg er virkelig Angst for at mine øjne har taget permanent skade af al den hvid-hed. Jeg synes ikke, det er pænt, men jeg synes, det er okay, for Tandlæge Bent har da forstået, hvad det handler om. Han lever af at vedligeholde andre menneskers tænder, så derfor er der intet at kritisere ved hans egne tænder.

Tandlæge Schwarzenegger har tænder, der mildest talt er kastet ind med en skovl! De er så piv skæve, at selv Jacob Haugaard stopper op og tænker "Aaaarh, det er sgu da liiiiiige grov nok.". Og så er de meget misfarvede og ligner noget, der bliver udsat for både det ene og det andet i store mængder - det er altså ikke helt godt Hr. Tandlæge Schwarzenegger. Er det ikke lidt svært at "sælge" gode børste-vaner, når man selv har tænder, der ser sådan ud? Så kan jeg bedre rumme Tandlæge Bent med de hysterisk hvide tænder.

Jeg overvejede et kort øjeblik, om jeg skulle bede om en autograf på højre balle, men blev enig med mig selv om, at jeg faktisk ikke kan lide Tandlæge Schwarzenegger.

Tandlæge Schwarzenegger er nemlig ikke særlig pædagogisk af en børnetandlæge at være. Egentlig forstår jeg slet ikke, hvad han laver, der hvor han er havnet. Jeg tror, Tandlæge Schwarzenegger er dygtig nok, men jeg har det altså lidt ambivalent med ham, og jeg håber lidt, at det bare er et skridt på hans lange vej i tandlægefaget, at han er havnet i børnetandplejen. Ellers er jeg nødt til at skrue bissen på næste gang, for jeg vil da så nødig, at mine børn får tandlægeAngst, fordi Tandlæge Schwarzenegger er så upædagogisk. Ikke at jeg tør... Hvem tør lige kritisere Schwarzenegger for noget som helst?

Det næste halve år vil jeg kanalisere så meget toughness som muligt ind i mit talecenter, så jeg på en pæn måde kan fortælle ham, at han fra nu af er nødt til at tackle mine børn lidt anderledes. Jeg ryster allerede i bukserne, men sådan er det vel at være MOR!

Hvis jeg husker det, får I en "Tandlæge Schwarzenegger VS. Mor" om et halvt års tid... Hvis jeg tør...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar