søndag den 11. marts 2012

Problemet med børn er...

...at de er nogle frygtelige pil-fingre!! Mine arvinger er i hvert fald.

Fruen købte sig en sprit ny bærbar for hele den mikroskopiske opsparing, da den gamle bærbar døde! Jeg savner stadig den gamle, fordi den havde så mange underlige særheder - og så passer den jo godt til mig. Men jeg er også glad for den nye - den er så fiiiiiin; og jeg kan tilsyneladende både bestå eksamener og skrive blogs på den, så helt skidt er det ikke.

Der er meget hysteriske regler for, hvem der må bruge denne bærbar, for jeg har ikke for godt råd til at købe en ny, før om mange herrens år. Ergo - det er Fruens pc! To gange har jeg ladet mit overbærende hjerte løbe af med mig, og banditterne har fået lov at låne den. De spiller et eller andet tøsespil på nettet, og det er åbenbart toppen af niceness at spille det på samme tid, for så kan man blive bedste venner i cyberspace og mere i den dur. Den ene af de to gange dette fænomen har fundet sted var i dag...

Mathilde udbryder: "Mor, jeg tror din computer er død..."
Mor: "Noooooooo!! Det er forhåbentlig en meget dårlig vittighed?"
Mathilde: "Næh, musen vil ikke noget."
Mor: "Nånå dada, den var værre."

Moren, som selv mener, hun er lidt af et geni, når det gælder teknik (det er en fed løgn, men jeg bilder mig selv det ind), tager pc under kyndig analyse. Touchpad på fiiiiiiin hp er virkelig død! Nånå, sikke noget møg! I min erindring dukker det op, at morfar også har en hp, og han har altid slået touchpad'en fra, så det må da kunne lade sig gøre at trykke på et eller andet, så lortet vil virke igen. Teknik-geni-mor tænker, "jeg Googler da bare lige det skrammel, så plejer jeg kunne få alting til at virke igen". Teknik-geni-mor Googler på livet løs, og intet vil åbenbare sig. Dette er i sig selv en udfordring, for jeg bliver lidt langsommere, når det hele skal foregå ved genvejstaster.
Efter en time med en masse forsøg, der intet godt fører med sig, må jeg krybe til korset og tage den engelske udvej. Og hvorfor er det i grunden altid sådan, at hvis man vil rode med teknik, skal det foregå på engelsk? Nå, det var en bonustanke...

Teknik-geni-mor læser den ene pdf efter den anden med vej(vild?)ledninger til hp's efterhånden knap så fantastisk produkt, og jeg er efterhånden ved at have så meget strithår grundet irritation, at selv hunden kigger mærkeligt på mig.

Et forum åbenbarer sig og efter 20 sekunders skimning af teksten, står der: "The dv7 has an orange LED on the top left corner. double tap it to disable/enable the synaptic touchpad. LED On = disabled."

WHF?? Var det bare dét, jeg skulle? Dobbelttrykke på selve lysindikatoren?? HVAAAAAD??

Men det virkede, og jeg blev klogere. Alt i alt en ret god søndag formiddag.

2 kommentarer:

  1. Oh yes, I hear you..

    Jeg har lige pakket min sprit nye dvd-afspiller ud. Og ved du hvad? - Den er genial. Der fandme børnesikring. Dvs. jeg kan låse diskskuffen. FEDT.

    Jeg kan os sætte kode på, så når drengene tror de skal se voksen film om 10 år - så kan d tro neeeeej. MOR-HIERARKI, I LOVE IT!!!

    SvarSlet
  2. Ej hvor fantastisk Mila! Den kunne jeg godt blive lidt misundelig på, den dersens DVD-afspiller. ALT med lås er godt, når man har avlet små nysgerrige pilfingre :-)

    SvarSlet