lørdag den 10. marts 2012

Barnlig p-plads-opførsel!

Cornelia og jeg var i føtex i dag, og det skal man ikke gøre en lørdag eftermiddag, hvis man er lidt angst for andre mennesker på en parkeringsplads, som jeg nu er. De kører jo som død og helvede! Det gjorde de også i dag, og det mundede ud i to gange fuck-finger til mig fra et ægtepar på 60+, og jeg gjorde ikke engang noget forkert. Jeg håber, de fik afløb for deres bitterhed mod os, der kun har mulighed for at handle i weekenden grundet arbejde, børn osv., men det er sgu da ikke mig, der har opfundet vigepligtsreglerne, så hvorfor jeg skulle have en illustrativ lussing, kan jeg ikke lige gennemskue.

Vi kan da lige lave et lille oprids af situationen set fra min lille Fiat:

P-plads ved føtex fyldt op til bristepunktet. Fiat-ejer spotter én, der lige har sat i bakgear. Fiat-ejer holder helt stille og venter på vedkommende kører. Anden bil i p-bås til venstre for Fiat-ejer sætter i bakgear...og begynder at bakke!! Fiat-ejer panikker en smule, sparker Fiaten i bakgear og bakker vildt og tovligt, for ikke at skulle til at have ny venstredør og forskærm. Idiot-bilist glor ondt på Fiat-ejer. Fiat-ejer siger stille og roligt til sig selv, at det da vist liiiiiiige var friskt nok gjort af Idiot-bilist. Idiot-bilist begynder at råbe, glo meget vredt på Fiat-ejer mens han råber "kraftedme", "idiot", "nar" og lidt mere i samme dur. Fiat-ejer bliver rasende og begynder at råbe retur (ikke særlig voksent, ved det godt), og pludselig skal Idiot-bilistens Idiot-kone til at blande sig og sender out of nowhere en fuck-finger i min retning, mens hun også råber. Fiat-ejer er nu så pisse blå i hovedet af raseri, at hun er SÅ tæt på at blokke al trafik, træde ud af bilen mens hun puster sig op og råbende forklarer Idiot-bilist og Fru Idiot-bilist, hvordan vigepligtsreglerne er skruet sammen... Men Fiat-ejer når det ikke; Idiot-bilist kører som død og helvede derfra, mens både Hr. og Fru sender de vildeste håndtegn i min retning og Fiat-ejer er så pisse barnlig, at hun gør det samme!

Jeg er bare ikke skabt til at omgås psykopatbilister på sådan en højhellig lørdag eftermiddag!

Nå, men formiddagen var nu ret underholdende. Flimmeren i stuen kørte på Weekend-tv, hvor Margrethe Vestager var med.

Mathilde: "Hvem er hun?"
Mor: "Margrethe Vestager."
Mathilde: "Hvad kan hun?"
Mor: "Hun er minister, det er sådan én, der...."
Cornelia råbende ude fra køkkenet: "HVAFFOR EN MEDISTER??"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar