lørdag den 17. marts 2012

Hvorfor?

Man kan skrive mange tykke bøger om, hvad jeg ikke forstår! Nogle ting er mig så ubegribelig, at jeg er nødt til at smide dem ud her, bare for at få lidt luft i hjernen. Intet forsøg på at ramme eller såre nogen. Men mennesker er altså forskellige og hvad der er logik for nogle, er "øøøøøh hvaaaad?" oplevelser for mig og viceversa.
Here you go - hudløs, ærlig snak fra mig.

Jeg forstår ikke:

- Statusopdateringer på Facebook, der kræver tillægs spørgsmål for at give mening. Opdateringer der gør, at man bliver nødt til at spørge om noget uddybende, for at få en mening med galskaben; når der så endelig er en stakkels facebookven, der spørger hvad den mærkelige udmelding går ud på, vil indehaveren af opdateringen ikke uddybe noget! SÅ LAD DOG VÆRE!! Hvis man alligevel ikke vil sige en skid, så hold dog fingrene fra tastaturet.

- Folk, der ikke holder afstand i køen i føtex. Tror de kære mennesker virkelig at køen bevæger sig hurtigere, hvis de står helt oppe i røven på mig? At det går hurtigere, fordi de sukker højlydt over min langsommelighed, når jeg smider varer på båndet? DET GØR DET IKKE!! Kære kunde, tag tålmodighedshatten på og smil lidt til verden. Det går ikke hurtigere af den grund men det hele bliver lidt sjovere.

- Folk, der er så kloge på andre menneskers problemer. Jojo, det kan da godt være, du ved alt om hvordan det er at blive skilt og være alene-mor på fuld tid, men så længe du ikke har hverken mand, børn eller fælles gæld, er det måske begrænset hvor mange af dine gode råd, jeg kan bruge.

- Folk, der ikke giver deres børn sele på i bilen. Det er jo direkte dumt og livsfarligt!

Mathilde: "Mor, hvorfor må *indsæt selv navn* køre uden sele?"
Mor: "Fordi *navn*'s forældre er ligeglade med, at *navn* bliver slået ihjel, hvis de kører galt!"
Mathilde: "Det er godt nok synd for dem, at deres forældre er ligeglade... Så er jeg glad for, jeg skal have sele på, for så er du ikke ligeglad med om jeg dør..."
Måske lidt meget for et lille barn at kapere, men det er altså heller ikke for sjov, man skal have sele på!

- Campingvogne. Jeg så årets første campingvogn i dag - så må foråret være på vej! Men hvorfor? Hvorfor har man lyst til at bo i en sardindåse? Hvorfor betale for at bade i et omklædningsrum sammen med tyske turister og for at gå på toilet 200 meter fra sin varme dyne? Hvorfor betale for at bo i en myretue? Nogle siger, at det er på grund af den fantastiske udsigt på diverse campingpladser. Men lur mig om ikke udsigten er nogenlunde den samme på de fleste campingpladser - udsigten til andre campingvogne! Fyldt med mennesker i klip-klappere og joggingtøj, der går meget højt op i, hvem der har faste pladser og hvem der har være campist i flest år. Den eneste fordel jeg kan se er, at man får mulighed for at samle på service to gange. Et sæt i porcelæn, som man har i sin parcelhusvilla og et sæt i plastik, som er i campingvognen... Og kunne de da bare købe noget sejt med Disney Prinsesser, men næh nej, det skal være grimt!

- Dansk top musik. Naaaarj vel?? Hvis det er toppen, ser det sgu ret skidt ud for resten!

- Folk, der skal diskutere vittigheder. Hold nu op! Grin nu bare lidt og slå det ud af hovedet igen. Der er ikke altid en dybere mening med vittigheder, så lad være med at analysere dem til døde.

Jeg kunne egentlig blive ved i det uendelige, for der er altså rigtig mange ting, jeg ikke forstår, og som jeg kan undre mig over dagligt.

Hvad forstår du ikke?

1 kommentar:

  1. Folk der tør have løse hunde i bilen.Ikke nok med at hunden lander i forruden, hvis de kører galt, de kan også få den i nakken selv og krepere.
    Folk der hidser sig op over fodbold, når de ikke deltager. Jeg forstår man kan spille fodbold selv og være en del af det. Men tænk sig at tæve nogen fordi de kan lide et andet hold fodboldspillere...Sindssygt!
    Sure billister, der ikke viser hensyn. Hvad er det der gør, at de fleste velfungerende mennesker bliver rasende, så snart de sætter sig bag rettet?
    FARMVILLE!!!

    SvarSlet