tirsdag den 5. juni 2012

Pudsigt...

...hvor meget det med tiden bliver nemmere at høre sig selv i sine børn.

Det følgende fandt vej ud af Cornelias mund i dag; sådan har hun aldrig talt før, men det var også et vigtigt emne - penge.

Cornelia leger "købmand" så tit det overhovedet kan lade sig gøre, og hun havde i den forbindelse fået en 2- samt 1-krone til at tegne efter, når hun laver penge; disse mønter er imidlertid forsvundet, hvilket hun fortalte mig i går, så vi går og leder lidt, når vi lige har tid og lyst til det.

Cornelia: "Mor, jeg har kigget efter de ægte penge i dag, og jeg kan slet ikke finde dem."
Mor: "Nå, det var da lidt træls, men mon ikke de dukker op igen engang? Måske de er i din lege-pung forresten?"
Cornelia: "Der har jeg kigget, og der var ingen - INGEN - dét si'r jeg dig - INGEN af de ægte mønter."

Jeg synes "dét si'r jeg dig", er en ret sjov vending for et 6-årigt barn; det er det i hvert fald for min 6-årige datter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar