onsdag den 20. juni 2012

Begejstring - kender I det?

Kender I dét der med, at man ved der er to par gummistøvler et eller andet sted på matriklen, men de er bare fuldstændig gone - bye bye?

Sådan havde jeg det i går. To par gummirøjsere forsvundet, så jeg igangsatte Operation: "Find røjserne". Vi ledte hid og did, hist og her, nært og fjernt og der var ingen røjsere nogen steder. Så gik turen i skuret, der måtte de jo for pokker være. Men der var heller ingen røjsere - sådan lige umiddelbart i hvert fald; til gengæld var der en sneskovl - tadaaaa. Det syntes jeg var helt fantastisk, og jeg blev simpelthen så begejstret, at jeg ikke snakkede om andet resten af dagen.

Mathilde: "Altså mor, kan du ikke snart snakke om noget andet end den skeskovl? Det er lidt ligesom da Nelia og mig den anden dag selv smurte madpakker... Der snakkede du heller ikke om andet..."
Mor: "Jamen det er da bare fordi jeg er så begejstret - så glad, når der sker noget uventet i den positive genre."
Mathilde: "Ved du, hvad der gør mig glad?"
Mor: "Nej?"
Mathilde: "Når vi slipper for at komme i bad..."

Jaja, der kan man bare se; Mathilde er lige så nem at gøre glad og begejstret som sin mor, og jeg tror på, det er en positiv evne at besidde.

Så vi vil bruge sommeren på at være non-stop-begejstrede over de små ting i livet, som fx at slippe for at gå i bad og finde sneskovle midt i juni måned. I love it!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar