onsdag den 28. september 2011

Klædt ud som almindeligt menneske

Det er efterhånden længe siden mine børn har været besvim-af-begejstring-tis-i-bukserne-af-grin-sjove. Men for dælen hvor The Dictator tog sin hævn i dag, og det krævede blod, sved og forstrækning af ansigtsmuskler ikke at grine højt, da hun først rullede sig ud.

Da hun var i bad, snakkede vi om løst og fast, og uden sammenhæng siger hun pludselig:
"Mor, jeg ved godt hvorfor røverne ikke må sidde foran i en politibil, når morfar har fanget dem."
Mor: "Nå, hvorfor må de ikke det?"
Cornelia: "Fordi de kan finde på at åbne døren mens politimanden kører og det er PIV farligt! Men når de så kommer i fængsel, så kan de slet ikke åbne nogen døre. Og når de så kommer ud, og det gør de først, når de har lovet politiet at de ikke stjæler mere, ved du hvad så, mor?"
Mor: "Nej, det gør jeg ikke?!?"
Cornelia: "Så kan de finde på at LYVE overfor politiet, og så stjæler de bare igen. Sommetider klæder de sig ud som almindelige mennesker og siger til politiet, at det ikke er dem, der har stjålet noget."
Mor: "Sikke dog nogle bisser."
Cornelia: "Ja, og så kan Gud finde på at hoppe ned igennem det hul, han har i skyen, for at sige til politiet, at han godt så hvem der stjal. Det er nemlig derfor Gud er der..."
Mor: "Mmm..." (bider mig på nuværende tidspunkt så hårdt i tungen, at der kan smages blod)
Cornelia: "Og SÅ smider Gud rundt med sin hammer, og måske slår han banditterne, og så fortryder de nok, at de løj for politiet."
Mor: "Det gør de helt sikkert. Og så kommer de jo nok en tur i spjældet igen."
Cornelia: "Ja - og måske de så kan lære det!!"

Jeg synes også det er drøn træls, når folk klæder sig ud som almindelige mennesker. Det er jo ikke nemt at skelne så.

Men Gud(!) ske tak og lov for Guds hammer, for dommen skal nok falde før eller senere i følge mit yngste filosofiske barn - tror hun bliver en fair Dictator :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar