torsdag den 22. september 2011

Gode råd om hovedpiner

Mathilde proklamerede i går, at hun havde en voldsom hovedpine, hvilket jeg ret hurtigt gav hende ret i, var noget værre noget. Hun mente dog at kende årsagen til hovedpinen, og det skulle jeg delagtiggøres i.

Mathilde: "Mor, ved du godt hvorfor man får hovedpine?"
Mor: "Jeg ved hvad der kan give mig hovedpine, men jeg ved ikke hvad der giver dig hovedpine."
Mathilde: "Det er simpelthen fordi jeg har for mange tanker! Og så har vi lært så meget i skolen i dag, så nu er der helt fyldt op med tanker, og det er dem, der er kommet op at slås."
Mor: "Nå for dælen, kan du ikke smide nogle af tankerne ud så?"
Mathilde: "Ej mor, hvis jeg smider mine tanker ud, så ender det jo med jeg glemmer hvordan man læser eller tager tøj på..."
Mor: "Godt ord igen min pige, hold du hellere på tankerne."
Mathilde: "Men jeg er sikker på det hjælper med en is..."

Jeg kunne godt tænke mig, at is bare var løsningen på ALT for voksne også - det vil jeg til at praktisere, for de må da have fat i noget de kære børn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar