torsdag den 29. september 2011

Tandfeen bliver snart ruineret

Mathilde tabte for ikke så længe siden sin 6. rokketand. Så pt. har hun "kun" to rokketænder tilbage. Men når der ryger en tand i vores hus, får man en mønt. Og da Mathildes første rokketand røg, var jeg så letsindig at beslutte, at denne mønt altså skulle være en tyver; det barn, der ikke har tabt en tand får en tier.

Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, var det nok ikke et af mine bedst gennemtænkte øjeblikke. Lad os lige regne lidt på det.

To børn
20 mælketænder (pr. barn)
20 kr. pr. tabt tand
10 kr. bare for at være søster til én, der taber en tand

Dette må give følgende ligning: ((20*20) + (20*10)) * 2 = antal kr. tandefeen (altså moi) skal betale.
Lad os så lige regne den ud: (400 + 200) * 2
Hvilket, hvis jeg husker min matematik rigtigt, giver 1.200 FUCKING danske kroner.
1.200 kroner bare fordi mine børn taber deres freaking mælketænder... Og så er jeg endda i tvivl om, hvorvidt der er flere end 20 tænder. Men Dansk Tandplejerforening siger vi har 20 mælketænder, så jeg håber de beholder 6- og 12 års tænderne i munden!!
Men for lige at være på den sikre side tager vi den lige således også: 30 kr. pr tabt tand i alt; 40 tænder i alt. 30 * 40 giver... Aaaarhg nitte, det bliver dælme også 1.200 kr.

Nå ja, så er det jo godt at de bliver nok så glade, når de tæller deres "kroner" som Mathilde kalder det. Nej, det var ikke én af mine bedste idéer, men det går jo nok anyway - og ungerne er glade - så kan jeg ikke få en lille salut fra Gladsaxe-pigegarde nu? Please?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar