onsdag den 29. januar 2014

Mekanikere burde være en uddøende race...

...ej, det burde de måske ikke. Men der er fandeme ikke ret mange, ud over min psykolog, der har en lige så høj timeløn som mekanikere. Der er jo nok en grund til det, det er jeg godt klar over, men alligeveller...

Anyway, min bil er en splint i røven for tiden! Den har en selealarm, hvilket i princippet er en fin anordning, men så skal de sgu også lave lortet, så det ikke går i udu, når dytten kun er 5 år gammel! Den hersens selealarm er altså gået fløjten, hvorfor den piver (clockradio-alarm x 100 på vildt-irriterende-lyd-jeg-kværker-snart-en-eller-anden-skalaen!) i tide og utide, selvom jeg altså har sele på; jeg kan ikke engang finde ud af at starte bilen uden at have sele på...

I godt et år har det virket at "bøvle" lidt rundt med selen; trække lidt, skubbe lidt, rokke lidt, men det virker altså ikke mere, og jeg er nu officielt ved at blive fuldstændig INSANE!

Derfor har jeg snakket med tre forskellige mekanikere i dag, og den ene var da mere tosset end den anden:

Den første: "Aaarhmen, jeg skal jo lige undersøge bilen før jeg kan udtale mig om problemet..."
Mig: "Jamen det er selealarmen, der hyler, jeg skal bare have en ny seledimmer?"
Den første: "Jamen det kan du jo ikke vide, vel...?"
Mig: "....nej nej, bevares..."
Den første: "En undersøgelse tager 1 time á 900 kr plus moms, og så snakker vi reservedele og montage bagefter."
Mig (samlende min kæbe op fra gulvet): "Fint, jeg vender tilbage."

Den anden: "Jah, du skal have ny selelås, den koster vel omkring 5-600 kr. plus moms i indkøb og så montering efterfølgende, hvilket vel er omkring en halv time, så du skal nok regne med 1.000-1.200 kr. plus moms."
Mig: "Javel, jeg vender tilbage."

Den tredje: "Sådan en selelås koster omkring 400 kr. i indkøb plus moms, og så tager det knap en halv time at montere den."
Mig: "Okay, jeg vender tilbage senere."

Altså det er jo bare den lille bitte dimmer, man propper selen i, så det siger "klik" og ikke en ny motorblok, jeg skal bruge *suk*

Livet som bilejer er af og til op ad bakke ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar