onsdag den 6. november 2013

Jeg har lovet...

...at opføre mig ordentligt efter skole/hjem-samtalen i mandags. Så I får ikke et brok-indlæg desangående (endnu).

Til gengæld har jeg rigtig meget andet at brokke mig over, og det første, der popper op i mit hoved, er hyklere!

I hate'em, hate'em, hate'em, hate'em!

Jeg synes, facebook er en udmærket opfindelse, men når nogen bruger den til deres hykleriske eskapader, så har jeg lidt svært ved at rumme det.

Og selvfølgelig skal jeg ikke kaste med sten, jeg er sikkert også selv pisse dobbeltmoralsk (det er jo bare nemmere at se andres fejl end sine egne), men lidt brok er vist acceptabelt.

Jeg kværker den næste, der på facebook deler det billede, der handler om, at divergerende partier ikke bør bruge penge på valgplakater men bør bruge dem på hjælpeorganisationer i nærområdet... Så er det sagt! Kværker med mine bare hænder den næste!!

Tænk lige over hvem der betaler plakaterne? Mit gæt er primært de mennesker, der er medlem af partiet. Det kan man vist ikke tillade sig at blive mere sur over, end hvis naboen køber en sprit ny Audi, hvor han kunne have købt en lille spand og givet resten til Red Barnet...

Jeg tænkte endvidere, om de mennesker, der deler budskabet om at valgplakater er at tage mad ud af munden på en hjemløs, får de selv papirreklamer i postkassen? Hvis ja - HYKLER! Tænk lige hvor mange penge diverse firmaer kunne spare, hvis vi alle sammen havde "Reklamer - nej tak" på postkassen. Så kunne firmaerne bruge pengene på hjælpeorganisationer eller sætte priserne på varerne ned, så de bliver billigere (også) for dem, der ikke lige vælter sig i penge - dem, der ellers ville overveje at søge julehjælp eller anden hjælp.

Ugentligt bliver der brugt enorme summer på papirreklamer, som skal proppes ned i halsen på os alle, men fordi et demokratisk samfund hvert fjerde freaking år bruger bidragsydernes penge på en stak valgplakater, så går vi helt i selvsving? Jamen hurra, hvor er det bare så forbandet dansk! Hvor er det typisk dansk at få ondt i røven over sådan noget pjat!

Hvis nu de ildsjæle, som har så mange problemer med valgplakaterne, brugte noget af deres krudt på eventuelt de hjælpeorganisationer, de har så travlt med at snakke om i deres propaganda, så kunne de flytte nogle bjerge. Men det er jo meget nemmere at sidde hjemme, bag tastaturet (jaja, det gør jeg også med min blog), og kaste det ene uigennemtænkte budskab efter det andet på facebook. NEMT! Så det gør vi, os danskere. Det andet kræver lidt for stor en indsats, og når det kommer til stykket, så er det nemmere at lade være.

Så, søde facebook brugere, kunne vi ikke begynde at overveje vores OPFØRSEL på de sociale medier? Hvem har givet lov til, at vi opfører os som fordrukne gamle kællinger i overgangsalderen dér? Selvfølgelig må man gerne tilkendegive sine meninger, men så skal man også være beredt på en ordentlig debat i stedet for bare at give alle andre (og helst politikerne, det elsker vi danskere simpelthen) skylden for alt - intet er sjovt nok vores eget ansvar!

Mange bække små, sødeste venner, og starter du en lille å, kan det hurtigt blive til et større vandløb - så lad os da lave en stor flod, der er Nilen værdig, men lad os fylde den op med det reneste, klareste vand og ikke forurenet mudder - det er nemlig vores eget valg!

Kom nu lidt frisk, folkens :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar