søndag den 7. juli 2013

For Helvede...

Jeg er sgu ellers glad i dag, men så kom jeg til at logge på forældre-intra, som er sådan en smart opfindelse for os særligt indviede, så vi ikke behøver tale med ungernes lærere men kan nøjes med at læse det bavl, de lægger ud dér... Og så blev jeg sgu sur!

Der skal vist heller ikke ret meget til fra den skole, før jeg bliver pisse fornærmet i disse dage. Jeg ved ikke, hvad det skyldes, men jeg tænder fuldstændig af!

I går var der kommet en mail fra inspektøren, som jeg egentlig synes vældig godt om. Han virkede kompetent, da jeg mødte ham de første gange til forældremøder, men jeg er vist ved at skifte mening.

I indskolingen skal de til at have "læsebånd". "Gud hvor spændende; hvad mon dét går ud på" tog jeg mig selv i at tænke. Og inspektøren har skrevet følgende:

"Vi vil fra skolåret 2013/14 arbejde med læsebånd i første lektion 4 af 5 dage efter morgensang. Både indskolingen og mellemtrinnet vil væren en del af læsebåndet med to lektioner placeret på to dage  enten mandag og onsdag eller tirsdag og torsdag. Der vil både i indskolingen og mellemtrinnet være læsevejleder til sted i alle timer, hvor der er læsebånd."

Det var første afsnit på en A4-side med det hersens læsebånd; jeg anser mig selv for et relativt intelligent menneske (jaja, lad mig nu leve i illusionen), men jeg fatter sgu ikke en hvede af ovenstående. "Første lektion 4 af 5 dage" - så langt, så godt. Nedenunder "(...) to lektioner på to dage  enten mandag og onsdag eller tirsdag og torsdag." EJ HVAD FOR FANDEN? Det er sgu da ikke første lektion i 4 ud af 5 mulige dage - eller har jeg tabt sutten? Og læsevejleder? Hvad fanden i helvede er dét nu? Skal de ikke have en uddannet lærer eller hvad? River de folk ind fra gaden eller hvad? Mit pis er faretruende tæt på at koge nu, MEN jeg tænker ved mig selv, det må sgu da blive uddybet længere nede, så fatsvage forældre (læs: mig) også får mulighed for at forstå, hvad fanden manden prøver at kommunikere ud til pøblen.

Der står i grove træk: "Blablabla bla bla bla bla blablablabla bla bla bla. Ca. Hver 6 elev forlader folkeskolen uden den nødvendige solide læsefærdighed. Blablablablabla bla bla bla."

What the fuck?!?!? Jeg fatter stadig ikke en skid, og jeg fatter stadig ikke hvad fanden "læsebåndet" er.

Næste side i inspektørens kommuniké - matematik:

"I praksis vil det betyde, at der en enkelt lektion hver uge, i hver afdeling vil blive en lektion, hvor klasserne bliver parallellagt i faget matematik, og hvor der i den lektion arbejdes med kendt stof og hvor der er lærerkræfter, til rådighed, hvis der er noget et fagligt, hvor der er behov for guidning, derudover får eleverne tid til at ”opbygge faglig matematikmuskler”, således at de bliver stærke i de enkelte opgavetyper."

Jeg er SÅ tæt på at eksplodere. Hvad fanden er det for en omgang mundlort; pardon my french, men jeg er på nuværende tidspunkt i tvivl om, hvorvidt jeg skal grine eller græde. Hold nu fuldstændig kæft en sætning at fyre af. Hvad helvede står der? Jojo, de skal have matematik, men det er sgu da ærlig talt ikke noget nyt...

Jeg tror, jeg giver mig til at græde!! Hvis en mand, der kan formulere sådan noget lort, skal forestille at lede de folk, der skal lære mit afkom noget som helst, ser det sgu da trist ud! Det er jo verden længste sætning af uforståeligt dansk, og du skal SLET IKKE få mig startet op på tegnsætningen!! Der er ikke ét eneste punktum, og kommaerne er sat FREAKING FORKERT!! Nu er jeg også pishamrende emsig med formuleringer og tegnsætning, det ved jeg godt, men dét der, det ligner sgu da lort. ROTTWEILER-LORT!

Jeg er SUR, og nu har jeg råbt længe nok ud i cyberspace, så jeg kan vist lige så godt kaste min hønserøvs-mund i seng, for jeg bliver vist bare mere sur, hvis jeg læser det igen.

I morgen skriver jeg en undskyldning over al mit forbandede banden og svovlen - Fanden og hans pumpestok!! Jeg er stadig sur...

Godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar