lørdag den 5. januar 2013

For fanden, de stiller mange spørgsmål!

Mine piger stiller altid enormt mange spørgsmål, og ofte så mange, at jeg bliver en lille smule blæst i hveden af at tale hele tiden, hvilket jeg er nødt til for at kunne følge med til at besvare alle deres spørgsmål!

Men så i går, da vi stod midt i bollebagningen, fik jeg et spørgsmål, som jeg ikke lige kunne besvare uden at skulle overveje mine ord nøje.

Cornelia: "MOOOOOAAAAAR!!! Mathilde siger, at Belle er en rigtig prinsesse, men det er hun da ikke i filmen, er hun? Jeg ved godt, hun ikke er det i virkeligheden, for hun findes ikke, men hun er det da heller ikke i filmen, vel mor, vel?"

Der kom jeg satme til kort, må jeg hellere indrømme. Jeg vidste virkelig ikke, hvad jeg skulle svare, for dybest set er Belle (fra Skønheden og Udyret) ikke en prinsesse, men Disney har hende med i konceptet Disney Prinsesser.
Hun er ikke datter af en konge, men sidst i filmen bliver hun gift med en prins. Hvad fanden gør den kloge her? Jeg ved det ikke... Men jeg gjorde det, at jeg startede en laaaaaang monolog af en forklaring til yngstebarnet, der var ved at blive helt blå i hovedet af indestængt vrede, fordi jeg ikke bare sagde ja eller nej. Alle mine overvejelser var hun sådan set skide ligeglad med. Det endte med hun sagde følgende:

Cornelia: "Ved du det ikke eller hvad?"

Og dum som jeg er, forsøgte jeg igen... "Jojo lille My, hun er jo ikke datter af en konge, men hun bliver jo gift med prinsen og så bliver hun jo en prinsesse og bla bla bla bla bla..." Cornelia havde i hvert fald slået sit idiot-filter til, så hun gik rask ind til sin storesøster, som hun oprindeligt havde diskussionen med og sagde: "Mor ved det ikke.... Så nu finder vi ALDRIG ud af, hvem der har ret."

Selvom det ikke sker så tit, så hader jeg alligevel, når de stiller spørgsmål, jeg ikke kan svare på!

Og vi fik aldrig løst om Belle egentlig har ret til at bære prinsessetitlen eller ej....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar