søndag den 27. januar 2013

Fødselsdag

I onsdags, den 23. januar, havde min yngste arving fødselsdag; mit yngste barn er nu 7 år.... 7.... Altså SYV!!!! What the fuck??

Men heldigvis har hun og jeg aftalt, at hun kun blev 2 år (og det gør vi hvert år), for så kan jeg lidt bedre overskue det. Jeg er sgu ikke gammel nok til at mit YNGSTE barn er 7 år.

To dage op til 7 (2) års fødselsdagen blev fejret på langs i morens seng med feber, hoste og 20 timers søvn i døgnet. På selve dagen var hun kvikkere, men stadig syg. Dog havde hun lige energi til et besøg af mormor og morfar og hun fik en fin gave.

De efterfølgende to dage bragte på klat-øjet-hed, hoste og momentær feber-pande.

Nu er hun heldigvis så kvik, at vi kan skændes, og hun glæder sig til at komme i skole igen. Men under en af alle vores stille samtaler under dynen, hvor hun bare lige skulle bruge lidt mor-støj at falde i søvn på, spurgte hun som følger

Cornelia: "2006, det er den kanal, jeg er født i."
Mor: "Mja, det er i hvert fald det årstal, du er født i."
Cornelia: "Jaja, men det er også den kanal, jeg er født i..."

Og så snorkede hun...

Ååååååkaj. Jeg aner ikke, hvilken kanal hun snakker om, men jeg kan garantere, at hun er født på en luksusmadras på Horsens Sygehus; på en fødestue hvor de kun havde hval-sang på cd-afspilleren... Ja tak, hvad giver du mig? HVAL-SANG? Nej vel... Når jeg er i fødsel, vil jeg gerne høre Whiskey In The Jar med Metallica, og jeg kan huske, at jeg debatterede med x-man, at bebs (som jo var Cornelia) ville have bedre af at blive født til tonerne af hård rock end fucking hval-sang!! Men x-man nægtede at spørge personalet, om de havde noget Metallica på lager, så derfor blev Cornelia født til de latterlige toner af hval-sang. Personligt er jeg overbevist om, at det er derfor, hun er blevet The Dictator; hun havde haft bedre af Metallica!

Lyder jeg sur nu? Det skulle egentlig have været et positivt indlæg, men det er bare fordi, jeg husker det så tydeligt, og det irriterer mig stadig. Kom dog videre, kone - kunne man fristes til at tænke ;o)

Men ud kom hun i susende fart, omgivet af hvaler (hvis I forstår sådan en lille én), sort hår på hovedet og skrigende sin irritation ud over manglende rockmusik.


Havde x-man nu gidet finde noget Metallica, havde The Dictator nok gidet kigge på fotografen, når søde billeder bliver forsøgt taget på fx juleaften ;o)

Hurra for min lille pige på 7 (2) år, som er den sødeste, lille terrorist, man kan forestille sig!

Gud, hvor jeg elsker mine børn!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar