onsdag den 7. maj 2014

Melodi Grand Prix...

...er ikke noget, jeg nogensinde har fulgt med i. Jeg er nok lidt bagud (også) på dét punkt, men jeg har ikke rigtig evnerne til at blive hysterisk over det. Jeg tror, det er en gen-fejl!

Anyways; resten af Danmark er gået i massehysteri, og det er som bekendt en national følelse, som jeg tidligere har nævnt, jeg elsker! Og det gør jeg helt oprigtigt; også når det gælder Melodi Grand Prix. Så nu må jeg hellere melde mig ind i kampen og begynde at gå lidt op i det hersens Grand Prix. Jeg kan desuden rigtig godt lide det danske indspark til Eurovisionen, så nu må jeg op på hesten.

I forbindelse med et eller andet Grand Prix-snak i flimmerkassen sagde min muddi, om ikke der var noget engang med, at en eller anden vinder ikke havde råd til at afholde arrangementet, og derfor blev det afholdt i et andet land?

Øøøøøøh, det veeeee' jeg altså ikke lige, muddi. Jeg spurgte min bedste ven (Google), og for en sjælden gangs skyld blev jeg skuffet over min bedste ven! Jeg ledte, og jeg søgte, rodede og regerede men lige lidt hjalp det, og jeg fandt ikke svaret.

I ren had til min bedste ven sagde jeg: "Vi er nødt til at spørge Jørgen de Mylius, mor...". "Jaja, skriv du bare til ham." sagde hun. Så det gjorde jeg! Jeg forklarede stolpe og og stolpe ned om min mors fablerier og håbede på, at han forstod bare lidt af mit spørgsmål uden at tro, at jeg var en tosse-fan, der var helt udenfor pædagogisk rækkevidde.

Jeg havde ærlig talt ikke regnet med at få svar, for han har nok lidt andet at tage sig til ud over at besvare min mors og mine skøre spørgsmål; men der gik en time, og så fik jeg en mail retur fra Jørgen de Mylius, som gladeligt forklarede, hvordan tingene hang sammen.

Vil I høre svaret?

Here goes, fra Jørgen til MIG :-)

"I 1979 vandt Israel for anden gang i træk. De havde ikke råd til at afholde det to gange i træk, og derfor trådte Holland til i 1980.

[bla bla bla]

Med venlig hilsen
Jørgen de Mylius"

Så nu ved jeg (og I) dét, og Jørgen de Mylius er nu min nye bedste ven :-)

Og så er vi ellers klar til et brag af en fest på lørdag, når gaderne lægges øde og alle sidder og hepper på Basim!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar