onsdag den 24. april 2013

Voldelige børn!

Jeg er lidt inaktiv på min blog for tiden. Grunden er, at jeg er lidt sur; eller måske meget sur.

Jeg vil af princip ikke lade min blog blive politisk (ret meget i hvert fald), men jeg er vist snart nødt til at skifte standpunkt!

Politik er en svær én, men jeg kværker snart den næste, der råber "REGERINGSINDGREB" i min retning. Hold nu kæft, spænd kysen og læs lidt op på, hvad Den Danske Model går ud på, så kan vi føre en fornuftig samtale efterfølgende...

Jeg læste i går, at lockouten får skylden for, at børn nu bliver kriminelle elementer. Jeg er enig et langt stykke hen ad vejen, og det er skisme noget lort, men på den anden side, så har folkeskolen ikke eneret på ansvaret for de unge mennesker i Danmark, eller er der noget, jeg har misforstået?

Mine børn har nu været hjemme lige så længe som konflikten har stået på. De savner deres skole, JA; de savner deres søde lærere, JA; men jeg synes, det er at male Fanden på væggen at sige, at de tager skade af konflikten. "Skade" er et vidt begreb, som kan defineres på mange måder, og personligt mener jeg ikke, at mine børn tager skade.

Men efter i går er jeg måske tilbøjelig til at skifte mening. Det kan godt være, jeg har fejlet som mor, og The Dictator har taget skade og med hastige skridt nærmer sig den kriminelle løbebane. Hun har nemlig udviklet en noget alternativ måde at kysse sin mor på. Hvis jeg vover, i en hyggelig stund, at spidse læberne og nærme mig hende, spidser hun også læber liiiiiiiiiige indtil jeg er 5 cm fra hende, så KNALDER hun panden ind i min mund i stedet for. Det gør nullernaller ondt at modtage sådan en skalle. Om få år er hun hangaround med rygmærke og bund kriminel fordi hun nu er gået glip af undervisning i folkeskolen i x-antal uger.
Ahr, sneg der sig lige lidt sarkasme ind der?

Tag det nu roligt. Jeg, i min naive lalleglade tro på det bedste, er sikker på, at både forældre og børn, ej at forglemme Ziegler og Bondo, klarer denne alternative undtagelsestilstand og kommer stærkere ud på den anden side!

God konfliktånd er bedre end mudderkast :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar