fredag den 3. februar 2012

Da Harry Potter pludselig gav mening!

I julegave fik pigerne LEGO Harry Potter til PS3, og den fik fuld skrue i juleferien, hvorfor vi (ja, jeg var med en stor del af tiden) temmelig hurtigt kom igennem hele spillet. Langt om længe er det lykkedes mig at finde pengene til to'eren, som kom med posten i denne uge. I mellemtiden er jeg vist kommet til at lade dem se Harry Potter på film. Tanken var egentlig, at de kun måtte se de første fire, men det fungerede slet ikke (man kan jo heller ikke nøjes med at læse første halvdel af Hulebjørnens Klan, vel?), så de sidste har vi også set; dette inkluderede en masse pædagogiske forklaringer til handlingen fra moren, hvilket jeg ved nærmere eftertanke tror, de mente var mere forstyrrende end nødvendig!

Hvor om alting er, er de småforelsket i Harry begge to, og i dag fik Cornelia lige pludselig en åbenbaring.

Cornelia: "Ej mor, jeg har lige fundet ud af, hvorfor filmene hedder Harry Potter!"
Mor: "Jamen det var da fantastisk - hvorfor gør de så det?"
Cornelia: "Det er jo fordi det er Harry Potter, de handler mest om..."
Mor: "Det tror jeg bestemt også er grunden."
Cornelia: "...desuden ville det også  lyde åndssvagt, hvis de hed "Hermione og Ron"...."

Al respekt til 6-åriges ræsonnement - vi skal jo starte et sted :-)

2 kommentarer:

  1. Arhahaha - hvor har hun dog ret. Man kan ikke rigtig forestille sig at succesen havde været lige så stor for "Hermione & Ron", vel?:oD


    Og nårh ja, jeg kiggede lige forbi - her er hyggeligt!:o)

    SvarSlet
  2. Hej Fru Buur Bækgaard :-)

    Mange tak fordi du kiggede forbi og synes, her er hyggeligt! Jeg kan lide dig allerede ;-)

    Jeg tror heller ikke succesraten havde været så stor, hvis der var tale om en "Hermione & Ron"-serie :-)

    SvarSlet