søndag den 9. marts 2014

Godt nok er jeg tilhænger af den kunstneriske frihed, meeeeeen....

...der må sgu også være grænser for galskaben!

Jeg forstår egentlig godt børne-arbejde. Ej, det lød nok lidt forkert, men de små banditter er da så piv-hamrende effektive, at jeg kom til at tænke tanken.

Mine børn producerer ALT i meget store mængder, om det så er papirflyvere, senge til deres Sylvanian-familie, perlekæder, ørering, julepynt, armbånd, pom-pommer, konfetti (de små stykker papir, som åbenbart er fantastiske at kaste i hovedet på deres mor), tegninger, sten(!) etc. etc...

Alle disse ting fremviser de med stor begejstring, og så er det umuligt ikke at tage del i deres glæde. Faktisk har jeg aldrig givet mine børn negativ kritik, når det gælder kunstværker af divergerende slags, fordi jeg er af den overbevisning, at det fremmer deres kunstneriske og kreative del af hjernen at opmuntre dette. Desuden er kunst relativ subjektiv, så hvem er jeg til at vurdere, om deres kunst er pænt eller grimt. Det er ikke min rolle...

Anyway, lige for tiden er der gået gækkebreve i den, og de bliver også produceret i ubeskriveligt store mængder; mit objektive øje synes ikke umiddelbart, at der er gået en Trampedach tabt i mine børn, men hvorom alting er, så er der altid mulighed for at kompensere ved at skrive et gækkebrevs-vers, der sparker røv!

Jeg håber så inderligt, at de har arvet deres mors sans for ordsammensætninger, men mit håb, som i formiddag var enormt højt, er netop i disse minutter dalet for at ikke at sige slukket fuldstændig!!

Her er et lille udpluk af dagens forslag til gættebrevs-vers, som de selv syntes, var fuldstændig fantastiske:

Mit navn det står med prutter,
pas på de ikke lugter!

Mit navn det står med farver,
pas på du ikke bliver malet!

Mit navn det står med bier,
pas på du ikke skriger! (ahr, okay, den rimede da i det mindste)

Mit navn det står med bøger,
pas på du ikke kommer til at læse!

Mit navn det står med hunde,
pas på de ikke slikker på dig!

Mit navn det står med løgne,
pas på du ikke er nøgen! (WTF??)

Mit navn det står med numser,
pas på du ikke flumser! (og kan man ikke få lortet til at rime, så kan man jo opfinde sine egne ord - mor er stolt!)

Og jeg kunne nemt skrive 50 mere... Stakkels mormor og morfar, som nok modtager ét af disse vers en af de kommende dage. Dog er Cornelia lidt i tvivl om, hvorvidt hun overhovedet skal sende et gækkebrev, for i går kom de til at plukke ALLE vintergækker og krokusser i haven, så nu tæller gækkebrevet måske slet ikke? Jeg har forsøgt at overbevise hende om, at det stadig er hyggeligt at få et gækkebrev, selvom der ikke er en vintergæk i, og alternativt så tyvstjæler vi sgu en vintergæk i en tilfældig have... Ja, bliver de ikke kunstnere, så har de altid deres lovovertrædende barndom at falde tilbage på ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar