torsdag den 5. juli 2012

De har en plan...

Jeg har tidligere nævnt, at mine børn har et utroligt ambivalent forhold til det dersens opreklamerede baderi, som deres mor med jævne mellemrum tvinger dem til; og når det endelig er lykkes mig at få dem presset i badekaret eller under bruseren, vil de sgu ikke derfra igen.

Det er jo ikke nemt så!

Da The Dictator (ja tak, hun er tilbage for fuld hornmusik - Gladsaxe Pigegarde go home) i dag skulle i bad, brugte vi først en lille halv time på at finde på argumenter henholdsvis for og imod det bad, jeg mente, hun skulle have.

Blandt ét af de rigtig gode argumenter var: "Mor, du har selv sagt, at det kun er voksne, der må bruge parfume fordi det kun er dem, der lugter; OG JEG ER IKKE VOKSEN!!"

Om det lige har været sådan, jeg formulerede mig, er jeg ikke helt sikker på, men det er dét, Cornelia har hørt; og deraf har The Dictator selvfølgelig draget den konklusion, at så behøver man ikke bade, hvis man ikke er voksen og lugter...

Det startede som noget, der lignede en fredsforhandling i Palæstina hvor enighed var lig umulighed, men det gik da alligevel sådan, at The Dictator besluttede sig for, at det var nemmere at gå frivilligt i bad i stedet for at høre Stasi Generalen Mor blive ved med at udstede ordrer - og så forsvandt hun. Efter 10 minutter havde jeg stadig ikke hørt bruseren blive tændt og undrede mig en smule over, at hun var så tavs. Da vi bor i verdens mindste Dukkehus, kom det som lidt af en overraskelse, at Cornelia kunne blive væk. Men væk det var hun, og hun nægtede at svare, når jeg kaldte... Hmm... Hverken ude eller (tilsyneladende) inde. INDTIL - ja - nedenstående forklarer det ret godt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar