søndag den 15. januar 2012

Da moren fik gråt hår...

Til trods for jeg gør, hvad jeg kan for at få alle mulige og umulige hårfarver, der ikke er min egen, kan jeg åbenbart godt få gråt hår. Det har jeg i hvert fald i følge min ældste arving haft rigtig mange gange i denne uge; vi river køkken ned! Vi har pillet al savsmuldstapet af (hvilket i sig selv burde give en medalje), pillet hele køkkenet ned, savet vildt meget i beton, fuget og spartlet alle mulige mystiske steder. Og det får moren åbenbart gråt hår af.

Mathilde: "Mor, du har lige så gråt hår som morfar nu."
Mor: "Nånå dada, tror du ikke det går væk, når jeg går i bad?"
Mathilde: "Jo det tror jeg da. Det ville da også være skørt, hvis du lige pludselig fik gråt hår. Så var du jo en bedstemor..."
Mor: "Jah, der går da nok lige en hel del år, inden jeg bliver mormor."
Mathilde: "Jeg skal ALDRIG have børn - er du klar over hvor de kommer UD?"

Så måske jeg bare skal forvente aldrig at få titlen som momse. Men hun har da en del år til at ombestemme sig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar